önskat inlägg - hästar jag haft

Tovdals Matcho
Vi köpte han när jag var 10 år. Då var jag väldigt rädd, hoppade inte högre än 40 cm. var tvungen att ha en lugn o trygg häst, och då var matcho perfekt. vi hade inte tänkt att hoppa så höga klasser eftersom jag var så rädd men sen ville jag bara mer och mer uppåt. Vi tävlade upp till nationell MsvB, vinster & placeringar upp till nationell LA. - Om jag inte hade lärt mig rida på Matcho hade jag inte klarat zip. Det var Matcho som lärde mig rida.





Munsboro Lyons
Köpte Lyons när jag var 11 år för att ha som ett komplement ungefär. Lyons var en äkta nallebjörn, gossade med katterna i stallet osv, en riktig mysponny. Vi tävlade upp till LA med vinst och placering. Sålde han efter ett år då vi inte riktigt klickade. Han såldes till Danmark och det gick jättebra. Tyvärr fick han en gaffelbandsskada för något halvår sen och var tvungen att avlivas när han aldrig blev bra efter igångsättningen :(


 
Oh Just Zip Me Up
Zip köpte vi när jag var 13. Han hoppade knappt runt LD när vi köpte honom, han är väldigt speciell och ingen förstaponny. Pigg, väldigt känslig i munnen och för hjälper. När jag satt på han första gången undrade jag vad det egentligen var vad jag satt på. Det var luftsprång, blocksprång, bakutsparkar, man kunde inte ta ett tygeltag utan att det hände något. Men sen när jag hoppade honom... jäklar! då skulle jag ha han. Vi tävlar nu upp till MsvA med placering, vinst och placeringar i MsvB. För att komma dit vi har kommit ligger det mängder med dressyrlektioner och slit. Men det har gett payback :-)










Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur går det med Zip nu efter att ni gick omkull på SM:et ? :(

2010-12-22 @ 16:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0